23 Temmuz 2012 Pazartesi

Leyya nın Tarifiyle Hamur Kızartması

Dün kızımın canı ekmek hamuru kızartması istemişti, gittik fırına ramazan sebebiyle günüz hamur olmayacakmış, dönerken marketten maya aldım ama hamuru yarın yapmaya karar verdim. Kolay bir tarif ararken ilgiyle takip ettiğim Leyya nın blogunda eski bir tarif buldum onu denedim. Çokta güzel oldu.


Malzemeler:

1.5 su bardağı su
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım paket yaş maya
3.5-4 su bardağı un
kızartmak için sıvı yağ

Orjinal tarif bir paket instant mayayla, ben yaşla yaptım, malzemeler tam geliyor, hamuru yoğurunca üzerine ıslak bir örtüp yarım saat dinlendiriyorsunuz, sonra istenilen büyüklükte parçaları elinizle açıp kızgın derin yağda kızartıyorsunuz, afiyet olsun.


Bu ilk hali


Bu dinlenmiş ve büyümüş hali


Bu da lüpletmeye hazır hali :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi fikrini söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...