24 Mart 2013 Pazar

POĞAÇA YAPTIM



Genelde kek yapmak üzerine uzmanlaştığımı söyleyebilirim ama mayalı poğaça için de uzun zamandır tarif arıyorum.Bulduğum tarifler genelde çok kalabalık misafir grupları için oluyordu. Bu akşam oturdum bir kolaj tarif yaptım, şu anda fırında pişiyor. Yazıya ara verip tadına bakacağım, güzelse tarif yazacağım yoksa bu post kendini yok edecek :)

Malzemeler:

Hamur için
125 gr oda ısısında margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı zeytinyağı
yarım paket ıslak maya (20 gr kadar)
1su bardağı ılık süt
2 yumurta ( 1 inin sarısı üzerlerine sürülecek)
2 kaşık toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
biraz çörek otu
Aldığı kadar un

İçi için
peynir, haşlanmış patates, kavrulmuş kıyma ne isterseniz koyabilirsiniz, hatta sade bile olabilir.

Evet tadına baktım, çok beğendim, aferin bana.

Nasıl yapıldığına gelince, maya, şeker ve sütü hamur yoğuracağınız kaba koyun, kaşıkla ezerek mayayı eritin, beş dakika mayalanmasını bekleyin. Sonra kalan tüm malzemeyi kaba koyun, unu azar azar ekleyerek hamuru yoğurun. Yumuşacık ama ele yapışmayan bir hamur olmalı. Cevizden biraz büyük parçalar koparıp elinizle şekil verip içini koyup yağlanmış tepsiye dizin. Toplam iki tepside 30 tane minik poğaçanız oluyor. 200 derecelik fırına 20 dakikada piştiler.
Afiyet olsun.

Not: Aynı tarifi bir paket yaş mayayla (40 gr.) denedim, çok daha pofuduk poğaçalarım oldu, onu da tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi fikrini söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...