9 Eylül 2012 Pazar

Muzlu Cevizli Kek




Malzemeler:
2 adet iyice olmuş yumuşak muz
2 su bardağı un
1 su bardağı şeker
2 yumurta
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
vanilya
kabartma tozu
bir avuç iri parçalanmış ceviz

Fırını ısınsın diye 175 dereceye ayarlayıp açtım.Yumurta ve şekeri iyice kabarana kadar çırptım, muz hariç kalan malzemeyi de ekledim karıştırdım, en son bir çatalla iyice ezdiğim muzları ekledim, katı yağ ile yağladığım kek kalıbına döktüm. Üzerine cevizleri serptim, ısınan fırına gönderdim. Yarım saat kadar sürede pişti, bıçakla kontrol ettim, fırından aldım .
Kek kalıbının yaklaşık 28 cm olması lazım, tefalin klasik sarı tepsi kek kalıbı, yağsız pişen şeyi bile asla yapıştırmıyor, çok memnunum, tavsiye ederim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi fikrini söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...