23 Eylül 2011 Cuma

Yoğurtlu Hamur Kızartması

Bu hamur kızartması annemin elinden başka bir lezzetli oluyor ama canım isteyince ve annem de çok uzakta olunca iş başa düştü.
İnternette bir sürü tarif ve ölçü var, hamurun içine şeker katılıp kızartıp üzerine pudra şekeri döküleni, hamuuruna hem tuz hem şeker katılanı, zaten ismi bile var keçi paçası veya keçi bacağı deniyor.
Daha çok muhacirlerin sevdiği ve yaptığı bir şey.
Ben annem gibi tuzlu yapıyorum,
1 bardak yoğurt,
1 yumurta,
1 çay kaşığı karbonat,
Aldığı kadar un.
Malzemeyi yoğurup bir kaç parçaya ayırıyoruz. Her parçayı merdaneyle açıyoruz, yarım santimdan bira kalın açmak yeterli. Sonra ister bir kalıpla ya da bıçakla keserek kızgın yağda pişiriyoruz. Pişerken demlediğimiz çay eşliğinde afiyetle yiyoruz.




4 yorum:

  1. biz elimizle kopartıp yamuk yumuk şekiillisini yapıyorus seninkiler cok hoşuma gitti göçmen iç güdüsümüdür nedeir bizim sülalede cok sevilir her pazar yaparız bide biz akıtma dyoruz sosyatik adı krep oda var onada bayılırırm:P
    arya in neverland

    YanıtlaSil
  2. Tavsiye ederim bıçakla ya da böyle ben su bardağı kullandım mesela herhangi bir kalıpla daha göze hoş geliyor, evet sevgili arya bir de akıtma var, içine peynir koy, reçel koy dürüm yap ye, onunla ilgili de bir post hazırlamalı aslında :)sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ben de tabağı kıskandım.n'apalım şimdi:))

    leyya

    YanıtlaSil
  4. lafımı olur,
    istanbul a uğradığımda borcum olsun :)

    YanıtlaSil

haydi fikrini söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...