21 Ocak 2011 Cuma

Kızımla Diktiğimiz Kumaş Oyuncak

Şimdi paylaşacağım oyuncak grip sebebiyle kızımla eve kapandığımız bir günün eseridir.Kızımın zoruyla başladığımız bu sevimli şeyi ''çünkü birşeye benzemiyor :)'' bir saat içerisinde kestik diktik bitirdik.Ne yazık ki ölçü veremiyorum çünkü bende tamamen göz kararı kestim, istediğiniz ölçülerde dikebilirsiniz.

İlham kaynağımız bir çocuk dergisinde gördüğümüz bu resimdi.




Aşağıda göreceğiniz şekilde yapmaya başladık. Tercihen düz renk bir kumaştan aynı ebatta yarım daire şekline yakın iki parça kesiyoruz, gövde için olacak. Yine uygun renklerde tercihen çiçekli kumaştan iki dikdörtgen parça kesiyoruz bunlar kolları olacacak.





Kestiğimiz parçalardan gövde için olanı yanlarda kollar için ve altta ters çevirmek için boşluklar bırakarak dikiyoruz.Saçları en son bittiğinde kafasına dışarıdan dikebileceğimiz gibi istersek iki kat kumaşın arasına biraz örgü ipi kesip koyarak gövde dikişi ile de beraber dikebiliriz.Ben öyle yaptım. Kollarını da sadece bir dar kenar açık kalacak şekilde dikiyoruz. Açık kalan yerlerden kolları ters çevirip içini elyafla dolduruyoruz.







İçin elyaf doldurduğumuz kolları hala ters durumdaki gövdenin içinden kol boşluklarına denk getirip dikiyoruz, sonra gövdeyi düz tarafına çeviriyoruz.





Sıra oyuncağımızın pantolonunu giydirmeye geldi. Resimde gödüğünüz gibi mavi kumaştan yine iki kat kestiğimiz kumaşı üç tarafından dikiyoruz, açık kalan kenardan yine elyafla dolduruyoruz.Gövdeyi daha önce elyafla doldurmuştuk. Pantolonun açık kenarını gövdenin altındaki açık bıraktığımız yerden içeri sokup orayı da dikip alt ve üstü birleştirmiş oluyoruz. En son yüzünü tamamlıyoruz,ben gözlerini keçeyle yaptım, ağzını da pembe iplikle işledim.











Ortaya böyle birşey çıktı :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

haydi fikrini söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...